FAQ

Waarom video inzetten?

Video is bij uitstek het medium waarmee je jouw doelgroep kan laten zien en horen wie jij bent en welke oplossingen jij voor hun vraagstukken aanbiedt.

Wat levert video op?

In het plaatje hieronder zie je het verschil tussen ‘engagement rate’ op al mijn berichten (tekst, sliders, foto’s en video’s) en alleen video’s. 
Video’s leveren een veel hogere engagement (interactie) op dan andere vormen van postings.

Ik zal wel veel spullen nodig hebben?

Een mobiel met camera is alles dat je nodig hebt. Haal ’em uit je tas of zak en begin!
Maak gebruik van de tips hieronder.

Snelle camera-instellingen

Open je camera >> video >> instellingen (tandwieltje) en zet op 16:9 FHD 1920×1080 (30fps)
Let op: als je in 4K gaat filmen heb je heel veel ruimte nodig in je geheugen. 

Snelle film tips

Algemene tips:
– houd je camera op ooghoogte en kijk recht in de lens (dus niet naar jezelf op het scherm)
– rechtop filmen – portrait: je bevind je strakker in beeld 
– liggend filmen – landscape: je hebt meer beeld om je heen

Buiten filmen:
– ga niet in direct zonlicht staan (harde schaduwen). Vlak na zonsopgang of voor zonsondergang heb je het mooiste licht. 
– houd rekening met de wind en ander omgevingsgeluid. Een losse zg. lavalier-microfoon kan je daarbij van dienst zijn. (ze zijn er al voor rond de €20)

Meer hulp nodig?

Kun je wat extra hulp gebruiken, neem dan deel aan de 2-delige training ‘Kom in Beeld’.
Meer informatie over de training!

Staat jouw vraag er niet tussen?

Heb je op deze pagina niet gevonden wat je zocht?
Stuur mij een mail op: info@gjtalks.nl en je krijgt snel een reactie.